Ramowy rozkład dnia Edukacja Dzielnicy Wawer Warszawa

Dzielnica Wawer

Przedszkole Nr 84 "Promyk"

  • ikona-piktogram-z-symbolem-tlumacza-polskiego-jezy.svgTłumacz migowy

RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 3 I 4 LETNICH

W PRZEDSZKOLU NR 84 „ PROMYK”

7:00  – 8:00  Schodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Wprowadzanie dziecka w świat wspólnoty rówieśniczej, zapoznawanie z normami zachowań.  Indywidualna praca dydaktyczna z dzieckiem. Obserwacja działań dzieci w sytuacjach naturalnych kontaktów z rówieśnikami i dorosłymi. Swobodne zabawy w kącikach zainteresowań. Czynności porządkowe.

8:00 – 8:30  Ćwiczenia poranne – zestaw ćwiczeń lub zabawy ruchowe z określonym elementem ruchu. Czynności higieniczno-porządkowe

8:30 – 9:00   Przygotowanie do śniadania. Kształcenie nawyków higienicznych oraz umiejętności posługiwania się sztućcami - ( estetyka stołu, korzystanie z serwetek itp.)

Kulturalne i samodzielne spożywanie posiłku. Zachęcanie do próbowania różnych potraw. Celebrowanie posiłku.

9:00  – 09:30   Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową. Organizowanie sytuacji dydaktycznych i wychowawczych stymulujących rozwój aktywności umysłowej, poznawczej, społecznej i fizycznej.

09:30 – 10:00  Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i zajęcia  ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym.  Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Indywidualna praca z dziećmi.

10:00 – 10:30  Przygotowanie do wyjścia na dwór – wspieranie dzieci w nabywaniu samodzielności w zakresie samoobsługi przy korzystaniu z toalety oraz w czasie ubierania się w szatni.

10:30 – 11:45  Pobyt na powietrzu – spacery, zabawy na powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze - kształtowanie zachowań proekologicznych, organizowanie sytuacji dydaktycznych umożliwiających poznawanie najbliższego środowiska przyrodniczego , kształcenie umiejętności aktywnego wypoczywania w tym środowisku, stosowanie w praktyce zasad kulturalnego kontaktu z przyrodą. Przestrzeganie ustalonych zasad bezpieczeństwa w trakcie pobytu w ogrodzie bądź na spacerze.

11:45 – 12:00  Przygotowanie do posiłku. Kształtowanie nawyków higienicznych i porządkowych.

12:00 – 12:30  Obiad -świadome spożywanie urozmaiconych posiłków. Kształcenie nawyków higienicznych z tym związanych oraz umiejętności posługiwania się sztućcami. ( estetyka stołu, korzystanie z serwetek itp.) Celebrowanie posiłku.

12:30 - 14:15  Odpoczynek poobiedni. „Bajkoterapia” minutki dla bajki – czytanie lub opowiadanie dzieciom, słuchanie muzyki relaksacyjnej Doskonalenie czynności samoobsługowych – stwarzanie warunków do wybierania sposobu odpoczywania przy zachowaniu zasady zwracania uwagi na potrzeby innych dzieci w grupie.

(Kształcenie samodzielności w zakresie rozbierania i ubierania się oraz układania swoich ubrań)

14:15 - 14:25  Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Przygotowanie do podwieczorku

14:25 – 15:00  Czynności samoobsługowe,  spożywanie podwieczorku, kulturalne zachowanie przy stole. Celebrowanie posiłku.

15:00 -16:00  Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zabawy paluszkowe, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, zabawy dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi/pobyt w ogrodzie, czynności porządkowe w sali.

16:00 -17:30 Rozchodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci.

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 5 I 6 LETNICH

W PRZEDSZKOLU NR 84 „ PROMYK”

7:00 – 8:00 - Schodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Wprowadzanie dziecka w świat wspólnoty rówieśniczej, zapoznawanie z normami zachowań. Indywidualna praca dydaktyczna z dzieckiem. Obserwacja działań dzieci w sytuacjach naturalnych kontaktów z rówieśnikami i dorosłymi. Swobodne zabawy w kącikach zainteresowań. Czynności porządkowe. 

8:00 – 8:30  Ćwiczenia poranne – zestaw ćwiczeń lub zabawy ruchowe z określonym elementem ruchu. Czynności higieniczno-porządkowe 

8:30 - 9:00 Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe. Pełnienie dyżurów, utrwalanie zasad dobrego wychowania. Wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. 

Śniadanie - kulturalne i samodzielne spożywanie posiłku. Celebrowanie posiłku. 

9:00 – 10:00  Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową. Organizowanie sytuacji dydaktycznych i wychowawczych stymulujących rozwój aktywności umysłowej, poznawczej, społecznej i fizycznej. Zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Zabawy i gry ruchowe aktywizująca grupę. 

10:00 – 11:00 Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi. Dostarczanie okazji do wielozmysłowego poznawania świata w którym żyjemy, stwarzanie możliwości przekształcania go oraz wyrażania swoich uczuć i emocji z tym związanych.  

11:00 – 11:45 Przygotowanie do wyjścia na powietrze - wspieranie dzieci w nabywaniu samodzielności w zakresie samoobsługi przy korzystaniu z toalety oraz w czasie ubierania się w szatni. 

Zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym. /Spacery, wycieczki/ Zajęcia sportowe. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych. Zabawy dowolne. Przestrzeganie ustalonych zasad bezpieczeństwa w trakcie pobytu w ogrodzie bądź na spacerze. 

11:45 – 12:00 Przygotowanie do obiadu. Kształtowanie nawyków higienicznych i porządkowych. 

12:00 – 12:30 Obiad — świadome spożywanie urozmaiconych posiłków. Kształcenie umiejętności posługiwania się sztućcami. (estetyka stołu, korzystanie z serwetek itp.) Celebrowanie posiłku. 

12:30 – 14:10 Odpoczynek poobiedni – „Bajkoterapia”, minutki dla bajki – czytanie lub opowiadanie dzieciom. Słuchanie muzyki relaksacyjnej.  

Stwarzanie warunków do wybierania sposobu odpoczywania przy zachowaniu zasady zwracania uwagi na potrzeby innych dzieci w grupie. Rozmowy kierowane z grupą utrwalające wiedzę z porannych zajęć, zabawy stolikowe. Organizowanie sytuacji dydaktycznych i wychowawczych stymulujących rozwój aktywności umysłowej, poznawczej, społecznej i fizycznej. 

14:15 – 14:25  Czynności samoobsługowe, zabawy ruchowe integrujące i aktywizujące grupę. Przygotowanie do podwieczorku. 

14:25 – 15:00 Spożywanie podwieczorku, kulturalne zachowanie przy stole. 

Celebrowanie posiłku. 

15:00 – 15:30 Zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające treści. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. Spacery. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia indywidualne. Wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, rysowanie, zabawy kołowe. Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne. 

15.30-15.50    Prace użyteczne – porządkowanie zabawek i książeczek na półkach, segregowanie materiału przyrodniczego w kąciku przyrody, itd. 

15.50-16.30    Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi. 

16:30 -17:30 Rozchodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci. rozchodzenie się dzieci. Kontakty z rodzicami. 

 

Ramowy rozkład dnia